zaterdag 22 juli 2023

Dag 15: Bryce Canyon NP

 Deze voormiddag hebben we de Navajo Loop Trail gecombineerd met de Sunrise Point Hike gewandeld in Bryce Canyon NP. Dit was een trail van ongeveer 4,4km. Ik kan niet meer zeggen dan dat het een prachtige wandeling was. Ook van dit park ben ik enorm fan dus mij zal je hier niets slecht over horen zeggen ;-) Ik heb er enorm van genoten en kan deze trail zéker aanbevelen als je ooit naar Bryce Canyon gaat! 

 



In de namiddag hadden we het zwembad voor onszelf dus daar hebben we uitgebreid van geprofiteerd. ’S avonds zijn we naar het uiterste punt van het park gereden om er de Bristlecone Loop te wandelen. Dit was een kort tochtje van 1,6km tussen naaldbomen en met enkele zichten op de hoodoos. We zijn bij het terugrijden ook gelijk aan de meeste viewpoints gestopt dus ik denk dat we deze dag een goeie indruk van het park hebben gekregen. Morgenvoormiddag gaan we de belangrijkste viewpoints nog doen samen met de kinderen en daarna rijden we verder naar de Grand Canyon North Rim. Daar overnachten we in de North Rim Lodge en deze was maandenlang een hele spannende want zij gaan pas vanaf morgen terug open omdat ze grote problemen hebben gehad met een waterpijpleiding. Ik kwam hier toevallig bij uit toen ik enkele maanden geleden aan het surfen was op het internet. Ik zag dat ze vermoedelijk exact de dag zouden opengaan wanneer wij zouden inchecken. Jan heeft ze vorige week toch nog even opgebeld om zeker te zijn dat we er zouden terecht kunnen en ze zeiden dat de werken vlot verliepen en dat het er positief uitzag. Ik las net op hun website dat ze officieel vanaf morgen terug geopend zijn. Van een gelukje gesproken… ;-)

 

Klik hier voor meer foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Onze reis kort samengevat in een leuk fotofilmpje

Klik hier om het filmpje te bekijken